Årsmøde 2025

Tilmelding: 11.10. – 31.12.2024

Tid: 10.01. – 11.01.2025

Pris: DKK 8.000 (normalpris DKK 8.400)

Tilmeld dig

Early bird-pris indtil 11.10.2024

Bestyrelsen i Dansk Endodontiforening har hermed fornøjelsen af at indbyde til vores Årsmøde på Hindsgavl Slot d. 10-11. Januar 2025.

Kære medlem

Antonis Chaniotis (GR) vil forelæse om hvordan vi opnår en optimal udrensning af rodkanalsystemet, selv når vi møder udfordringer som kompleks geometri med krumninger og delte kanaler, forkalkninger, filfrakturer, hyldedannelse osv. osv. Alt sammen faktorer, der udfordrer os behandlere i det daglige og ikke mindst forringer prognosen for rodbehandlingen.

Vi glæder os til at høre hans oplæg, der forhåbentlig giver os alle brugbar viden med hjem og måske også nogle nye tricks til de svære rodbehandlinger i klinikkken.

Søren Zedlitz skal fortælle om hans erfaring med behandling af infraktioner og giver os ligeledes hans bedste tips til holdbare og flotte plastkroner.

Kristian Illemann har sammensat et oplæg til os med hans egen evidensbaserede tilgang til rodbehandling i klinikken. Kort sagt, et yderst klinisk relevant Årsmøde, som vi er stolte af at kunne præsentere.

WORKSHOP

Igen i år har vi valgt at give udstillerne/sponsorerne mulighed for at afholdelse af workshops fredag formiddag inden selve årsmødets start.  Afviklingen og indholdet af disse varetages af udstillerne/sponsorerne alene.

DentsplySirona har inviteret Thomas Harnung og Younes Alipanah til at undervise i den ene workshop, hvor du får optimeret din teknik med den reciprokerende/roterende fil. De vil gennemgå 2 filsystemer, nemlig Wave One Gold og TruNatomy og forklare hvornår man bør vælge hvilket system.

Herudover får deltagerne den sidste nye opdatering på skylleprotokoller.

DirectaDental/Sendoline og Dr. Deepak Mehta fra indien har ligeledes sammensat en workshop, der dels viser et af de moderne filsystemer til rodbehandling og dels diskuterer den restaurering, der vælges efterfølgende. Kan nye materialer og digitale teknikker hjælpe os til at løse den restorative udfordring?

Workshoppen foregår på engelsk og du får mulighed for at arbejde en komplet behandling igennem fra rodbehandling til færdig krone med Sendoline S3 systemet og Ceramir CAD CAM blokke fra Directa.

DELTAGELSE I WORKSHOPS KRÆVER TILMELDING OG KOSTER KR. 1400,-

Der kan max være 12 deltagere på hver workshop.

Vi ser frem til endnu et fantastisk møde med masser af inspiration fra workshops og oplægholdere. God mad, smukke omgivelser og kollegial hygge.

Vi fordeler værelserne på Hindsgavl efter ”først til mølle”-princippet, så tilmeld dig i god tid.

CE-point: 8 (12 med hands on)

12:00 Ankomst

12:30 Foredrag